torsdag 29 januari 2009

Min symaskin är sönder (igen!), undrar om jag överbelastar den? Frågade faktiskt när jag lämnade in den för lagning hur många veckor den normalt ska klara utan att gå sönder. Fick en konstig blick och kommentaren att det inte skulla vara veckor utan snarare år. Suck! Jag har jättefina halvfärdiga somriga t-shirtar till lilla M och det bara kliar i fingarna men det är ju bara att vänta. Kanske hela 3 veckor, inte kul.


Under tiden har jag börjat sticka, normalt inte det bästa jag vet, men min man uppskattar det för det är tystare än symaskinen och jag är desperat så sticka är bättre än ingenting.


Har också börjat titta på en Overlock Janome 744D - me like! Det tar 3-4 dagar att få en från England, där priserna är väldigt bra, 249 pund + 35 pund i frakt. (www.sewingmachinesdirect.co.uk) Jag funderade ändå på en men nu med 3 veckor av symaskinsöken så känns tanken på en sådan maskin väldigt, väldigt lockande, särskilt med 3-4 dagars leveranstid!

2 kommentarer:

  1. Lägger till dig i min blogglista :0)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag lägger in dig också på min blogglista. Dina applikationer är verkligen inspirerande!

    SvaraRadera